Motiva Services tuntee energiasäästön keinot

Jaa somessa:

Motiva Services tietää miten yritys voi säästää huomattaviakin summia energiakäytön kuluissa.

– Tavoitteemme on tehostaa asiakasyritysten energian ja materiaalien käyttöä siten, että asiakkaalle on yhteistyöstä konkreettista hyötyä, täsmentää yksikönpäällikkö Juha Pakarinen.

Yrityksen tai yhteisön energiatehokkuuden parantaminen merkitsee yleensä käytännönläheistä ja konkreettista yhteistyötä.

Yhteistyöprojektin aikana Motiva Services tekee asiakasyrityksessä erilaisia energiankäytön tehostamisselvityksiä sekä energiatehokkuuden seurantaa ja raportointia. Lopputuloksena on konkreettisia toimenpidesuosituksia energiatehokkuuden parantamiseksi.

Myös kansainvälisiä projekteja

Motiva Services Oy:n energiatehokkuuspalveluiden asiakkaita ovat mm. energiayhtiöt, teollisuus ja kaupan ala. Motiva Services toimii myös kansainvälisesti. Työtä on tehty kotimaan lisäksi mm. Venäjällä, Kiinassa, Etelä-Koreassa ja Vietnamissa.

-On asiakkaamme yritys tai yhteisö, on kaikille yhteistä tarve saada puolueetonta ja konkreettista tietoa energia- ja materiaalitehokkuutta lisäävistä järjestelmistä, menetelmistä, uusimmista teknologioista ja alan parhaista käytännöistä, Juha Pakarinen summaa.

Motiva Services Oy:n omistaa suomalainen valtionyhtiö Motiva Oy, joka kannustaa energian ja materiaalien tehokkaaseen ja kestävään käyttöön. Yhtiöt toimivat läheisessä yhteistyössä.

Motiva Services Oy:n toiminta käynnistyi vuonna 2008. Pohjoismaisen ympäristömerkin eli Joutsenmerkin ja Euroopan ympäristömerkin hallintointi ja markkinointi siirtyivät Motiva Services Oy:lle vuonna 2011.

Novia Finland tehokas lisäresurssi

Motiva Services Oy:lle on tärkeää löytää yritykset, joille energia-asiat ovat tärkeitä. Tässä on merkittävänä apuna ollut Novia Finland Oy, jonka kanssa Motiva Services käynnisti yhteistyön keväällä 2014.

-Huomasimme, että Novia tekee ensimmäisen vaiheen yrityskontaktoinnin erittäin tehokkaasti. Lisäksi palvelun hinta-laatu –suhde on mielestäni oikein hyvä, Juha Pakarinen toteaa.

-Haluamme saada paljon kontakteja. Novia Finland on auttanut siinä ja raportoinut meille erilaisista yrityksistä, joissa energiatehokkuuden parantaminen on akuutti asia. Yhteistyö on säästänyt meidän aikaamme käytettäväksi varsinaisiin asiakasprojekteihin.

Yhteistyöstä Novian kanssa on ollut Motiva Services Oy:lle myös välitöntä käytännön hyötyä. Lyhyessä ajassa on tuloksena ollut monta asiakasprojektia.

-Olen positiivisesti yllättynyt jo ensimmäisen kontaktikierroksen tuloksista. Siitä käynnistyi useita asiakascaseja ja kaikki yrityksistä, jotka ovat uusia asiakkaitamme. Novian avulla olemme saavuttaneet yritykset ja yritykset meidät, Juha Pakarinen toteaa.


Motiva Services

Osoite

Energiatehokkuuspalvelut-yksikkö:

puh.

www.motiva.fi/motiva_services_oy

Jaa somessa: